رژیم دیابتی

رژیم پاکسازی ۱۵ روزه مخصوص دیابتی‌ها

رژیم لاغری دیابتی‌ها رژیمی خاص است و باید از یک برنامه غذایی خاص پیروی کنند.

به گزارش آی‌زندگی، برخی افراد فکر میکنند دیابت به خاطر مصرف قند به وجود می‌آید ولی این فکر کاملا اشتباه است. دیابت زمانی اتفاق می‌افتد که در بدن اختلالی بوجود می آید که باعث میشود بدن نتواند همه مواد غذایی را به انرژی تبدیل کند.

افراد دیابتی از چه چیزهایی پرهیز کنند؟

به نقل از بهداشت‌نیوز، افرادی که دیابت نوع دو دارند باید از مصرف گوشت‌های چرب و گوشت خوک تا جای ممکن دوری کنند درواقع بهتر است در رژیم لاغری دیابتی‌ها گوشت قرمز نباشد. همچنین این افراد میبایست مصرف کره حیوانی، خامه و پنیر و همینطور قندهایی که سریع جذب میشوند مثل شکر سفید، مربا و شیرینی را از برنامه غذایی خود حذف کنند. به جای این مواد مضر افراد دیابتی باید غذاهایی که سرشار از قند کامل هستند را مصرف کنند. مثل چی؟ مثل غلات، نشاسته‌ها و میوه های خشک. در واقع دیابتی‌ها باید قسمت عمده‌ای از رژیم غذایی خود را به مصرف همین مواد اختصاص دهند. همچنین میوه‌ها و سبزیجات هم موارد مناسبی برای مصرف هستند.

دیابتی‌ها برای تامین پروتئین بدنشان میتوانند از گوشت ماهی، پرنده‌ها و توفو استفاده کنند. در رژیم لاغری دیابتی‌ها افراد به هیچ عنوان نباید به سراغ آبمیوه‌های صنعتی و نوشابه بروند چرا که این موارد دارای قند سریع الجذب هستند و برای یک فرد دیابتی به هیچ عنوان مناسب نیستند. پیشنهاد میشود این افراد بیرون از خانه غذا نخورند و غذایشان را خودشان در خانه بپزند تا از سلامت غذا مطمئن باشند.

رژیم لاغری برای دیابتی‌ها در پانزده روز

افراد دیابتی بهتر است یک رژیم غذایی ۱۵ روزه بگیرند تا بدنشان را پاکسازی کنند. بهتر است در سه روز اول ماهی کیلکا همراه با دارچین به صورت کبابی استفاده کنید. اگر با خواص دارچین آشنا باشید قطعا میدانید که این ماده غذایی برای تعدیل بدن است و مانع از فاسد شدن عفونت‌ها در بدن میشود. این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که مصرف ماهی کیلکا همراه با دارچین قند خون را کاهش میدهد.

یکی دیگر از تکنیکهای رژیم لاغری برای دیابتی‌ها مصرف دم کرده گزنه به جای چای است. در این ۱۵ روز دم کرده گزنه بنوشید و چای سیاه مصرف نکنید همچنین فقط سیب یخورید. پیشنهاد میشود در این ۱۵ روز میوه‌ای جز سیب میل نکنید. اگر احساس ضعف کردید یک قاشق مربا خوری عسل را در زیر زبانتان نگه دارید تا بهتر جذب شود.

بعد از اتمام ۳ روز که ماهی کیلکا مصرف کردید، میتوانید غذاهای دیگر بخورید. برای مثال سوپ گشنیز با جو، گشنیز، خرفه، شوید، اسفناج و یا برگ چغندر، شلغم، ماهیچه گوسفند یا گوشت جوجه خروس یا مرغ، عدس، کبک یا بوقلمون، آلوبخارا و یا آلوچه استفاده کنید. میتوانید با آبغوره، روغن زیتون یا آبلیمو به غذایتان طعم بدهید. یکی از مواردی که برای بیماران دیابتی بسیار مفید است، اسفناج میباشد. اسفناج برای این بیماران ملین محسوب میشود. این سبزی از افزایش یکی از آنزیم‌ها در بدن به نام آنزیم آلدوز ردوکتاز جلوگیری میکند. این آنزیم باعث بروز عوارض دیابت در بدن میشود.

یکی دیگر از نکاتی که باید در رژیم لاغری برای دیابتی‌ها رعایت کرد خوردن عرق بید است. شاید پیش خود بگویید که چرا باید عرق بید یا آب برگ بید بخورم؟ دلیلش ساده است. برای اینکه به یبوست مبتلا نشوید. افراد دیابتی نباید دچار یبوست شوند. والک یک نوع سبزی کوهیست که برای این بیماران بسیار مفید است همچنین مصرف مرزه کوهی برگ پنیرک و مرزنجوش نیز برای بیماران دیابتی میتواند بسیار مفید باشد.

از طرفی توصیه میشود چاشنی غذای این بیماران آبغوره باشد. البته بدون نمک! اگر این آبغوره را خودتان درست کنید که چه بهتر! همچنین میتوانید غذای خود را با زردچوبه و زعفران رنگ بدهید و بدون شک از رب گوجه فرنگی پرهیز کنید. شاید فکر کنید نمیتوانید جلوی عود کردن این بیماری را بگیرید ولی همینجا به شما میگویم که تصورتان غلط است. برای اینکار کافیست تا شربت آبغوره و رب انار را به نسبت سه به دو با هم مخلوط کرده و روزانه در آب رقیق کنید و بین یک تا سه بار بنوشید با این نوشیدنی هم عمل تصفیه خون را انجام میدهید و هم غلظت خون کاهش می یابد.

نکته: قبل از شروع هر رژیمی حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx