آسپرین

آسپیرین در درمان بیماران سرطانی موثر است

محققانی از کشور ولز در یک مطالعه جدید تاثیرات داروی قدیمی آسپرین بر بیماری سرطان را مورد بررسی قرار داده و مصرف آن را برای افزایش شانس بقای بیماران موثر دانسته اند.

به گزارش آی‌زندگی، آیا آسپرین می تواند میزان بقا را در بیماران سرطانی افزایش دهد؟ این سوالی است که پژوهشگران دانشگاه کاردیف کشور ولز در صدد پاسخ گویی به آن برآمده و بدین منظور، یک مطالعه مروری گسترده را بر روی مکانیسم‌های بیولوژیکی و پیامدهای بالینی این دارو بر بقا و کاهش گسترش سرطان انجام داده اند.

به نقل ازسیناپرس، نتایج این مطالعه نشان می دهد:در این خصوص، مزیات داروی معروف و قدیمی استیل سالیسیلیک اسید با نام تجاری آسپرین، بسیار بیشتر از عوارض جانبی آن است؛ عوارضی که عمدتا با خونریزی های مرتبط با این دارو مرتبط هستند. به گفته محققان ولزی، البته برای درک مقیاس و تنوع هر اثر، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، که بایستی با درجه بالایی از اطمینان انجام شوند.به گزارش سیناپرس، با این وجود، همین الان هم شواهد گسترده ای وجود دارد که حاکی از سودمندی آسپرین در جلوگیری از رشد سرطان و گسترش متاستاتیک آن هستند.

این شواهد در مورد مکانیسم های بیولوژیکی داروی فوق شامل کاهش التهاب مرتبط با سرطان، کاهش لخته شدن غیرطبیعی خون، کم شدن رشد غیر طبیعی عروق خونی و افزایش فرایندهای ترمیم سلولی هستند. آن گونه که محققان فوق می گویند: شواهد به دست آمده از مطالعات بالینی و اپیدمیولوژیک نشان می دهند که بین آسپرین و کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان و همچنین کاهش گسترش و عوارض عروقی سرطان، ارتباط مشخصی وجود دارد.

به اعتقاد آن ها، اگرچه آسپرین نوعا تعداد خونریزی ها را در افراد افزایش می دهد، اما شدت خونریزی های مربوطه کم هستند. بنابراین به نظر می‌رسد آسپرین برای طیف گسترده‌ای از سرطان‌ها مفید است. بر این اساس، داروی قدیمی فوق دارای یک اثر مثبت کلی است که از عوارض جانبی آن بسیار بزرگ تر است. این یافته های جالب توجه که بار دیگر نام داروی قدیمی آسپرین را به عنوان یک تخفیف دهنده اثرات بیماری سرطان مطرح می سازند، در نشریه بین المللی Open Biology منتشر شده اند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx