آبله میمونی

آبله میمونی از شرق آسیا به اقیانوسیه رسید

طی روزهای اخیر ویروس آبله میمونی با سرعت بیشتری در حال گسترش در جهان است و پس از ابتلای موارد متعدد در شرق آسیا و به هندوستان، استرالیا نیز با شیوع این بیماری مواجه شده و مقامات بهداشتی این کشور شرایط اضطراری اعلام کردند.

به گزارش آی‌زندگی، ویروس آبله میمونی که یک بیماری بومی و محلی مرتبط با برخی کشورهای آفریقایی بود طی ماه های گذشته به طور گسترده در اروپا و آمریکای شمالی شیوع یافته و اخیرا کشورهای آسیا و اقیانوسیه نیز درگیر این بیماری شده اند. بر اساس گزارش مقامات بهداشتی استرالیا، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ مورد جدید از ابتلای به آبله میمونی در این کشور ثبت شده است. به این ترتیب با احتساب موارد جدید، تعداد کل افراد مبتلا به ویروس آبله میمونی در این کشور به ۱۲۹ نفر رسیده است.

به نقل از سیناپرس، در میان افزایش مداوم موارد روزانه این بیماری در استرالیا، مقامات بهداشتی این کشور به مردم عادی هشدار داده اند که برای شناسایی علائم آبله میمونی در حالت آماده باش باشند.به گزارش سیناپرس، بر اساس این گزارش، موارد بیماری شامل ۶۷ مورد در ویکتوریا، ۵۰ مورد در نیو ساوت ولز، ۵ مورد در غرب استرالیا، ۳ در کوئینزلند، ۲ مورد در منطقه پایتخت استرالیا و ۲ مورد در استرالیای جنوبی است.

موضوع بسیار مهم و قابل توجه در این میان، تغییر شرایط ویروس و افزایش نرخ انتقال آن در بین انسان ها است. از سوی دیگر به نظر می رسد ویروس فوق با جهش هایی مواجه شده و نسبت به نمونه اولیه خود، مرگبار تر شده است. پیش از این سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که نرخ مرگ و میر این بیماری بین سه تا شش درصد است، اما به تازگی و در پی گسترده تر شدن روند ابتلای افراد در گوشه و کنار جهان، میزان مرگ ناشی از ویروس فوق الذکر به ۱۱ درصد رسیده است، بنابراین از هر ده نفر یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهد.

در خاتمه گفتنی است شیوع اولیه بیماری در بین مردان همجنس گرا مشاهده شده بود اما به نظر می رسد شرایط انتقال ویروس تسریع شده و افراد عادی نیز در خطر بیشتری قرار دارند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx