بازی کودکان

کودکان در طول روز کمتر از یک ساعت فعالیت بدنی دارند

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد بسیاری از کودکان در طول روز کمتر از یک ساعت فعالیت بدنی داشته و به همین دلیل به گفته محققان، ممکن است بهترین راه برای اجتناب از خطرات سبک زندگی فوق، تشویق کودکان به ورزش بیشتر باشد.

به گزارش آی‌زندگی، نتایج نظرسنجی از ۲ هزار والدین با کودکان زیر ۱۸ سال نشان می‌ دهد که ۸۳ درصد والدین واقعاً زمانی که می‌توانند با فرزندانشان وقت بگذرانند، لذت بیشتری می‌برند. علاوه بر این، ۸۹ درصد از آنها دوست دارند با ورزش کردن یا گذراندن وقت در خارج از خانه با فرزندان خود فعال باشند.

به نقل از سیناپرس، این نظرسنجی نشان می ‌دهد که از هر پنج والدین چهار نفر می‌ خواهند الهام بخش فرزندان خود باشند تا فعالیت‌های بدنی بیشتری را در طول زندگی خود انجام دهند. در حالی که بیشتر پاسخ‌ دهندگان فکر می‌ کنند که بهتر است بچه‌ ها را با فعالیت‌ های بدنی بیشتری در حدود ۷ سالگی آشنا کنیم، یک سوم والدین فکر می‌ کنند که انجام این کار حتی زودتر باید انجام شود.

گذراندن وقت بیشتر در خارج از خانه نیز ممکن است پاسخی برای ۷۶ درصد از والدینی باشد که به دنبال راه های جدیدی برای ارتباط با فرزندان خود هستند. نیمی از والدین فکر می‌کنند که لذت بردن از یک فعالیت بدون هیجان برای فرزندانشان دشوار است، اما ۷۳ درصد می‌گویند که فرزندشان هنگام امتحان کردن موضوعات جدید، شجاع بوده و ترس را نمی شناسد. از سوی دیگر ۷۹ درصد از والدین مایلند در کنار فرزندان خود یک فعالیت جدید را امتحان کنند.

به باور کارشناسان، بازی های فعال، شنا، کلاس‌های ورزشی گروهی و … فعالیت ‌های سالمی هستند که والدین می ‌توانند با فرزندانشان از آن لذت ببرند. این تفریحات تقریباً نامحدود بوده و آموزش فواید سبک زندگی فعال به فرزندانمان بسیار مهم است و منجر به کشف راه‌ های جدیدی برای بازی کردن با هم شده و در نهایت خاطراتی را ایجاد می‌کند که تا آخر عمر باقی می ‌مانند.

در این میان اکثر والدین اضافه می‌ کنند که دیدن فعال بودن فرزندانشان باعث می‌شود که آنها نیز فعال شوند. نکته قابل توجه، این است که یک پنجم از والدین سلامت جسمانی فرزندان خود را «متوسط»، «ضعیف» یا «بسیار ضعیف» ارزیابی می ‌کنند و به همین دلیل است که تقریباً دو سوم از پاسخ ‌دهندگان آرزو می‌ کنند بچه‌ هایشان فعال‌تر از قبل باشند.  متاسفانه بسیاری از والدین تخمین می ‌زنند که فرزندانشان کمتر از یک ساعت در روز را به فعالیت جسمی اختصاص می‌ دهند و تقریباً نیمی از آن‌ ها معتقدند که فرزندانشان کمتر از این میزان تحرک دارند.

در خاتمه کارشناسان توصیه می کنند شروع سال تحصیلی جدید زمان بسیار خوبی برای توسعه روال‌های خانوادگی جدید است. پیشنهاد می شود یک یا دو شب در هفته را تعیین کنید که تمام اعضای خانواده در یک فعالیت سرگرم‌ کننده با هم شرکت کنند. خانواده‌ هایی که زمان فعال‌ تری را با هم سپری کرده و زمان کمتری را با خیره شدن به صفحه‌ های نمایش می ‌گذرانند، شادتر و بسیار سالم ‌تر هستند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx