درختان

ساخت آنتی‌بیوتیک قوی از پوست درختان

گونه‌هایی از باکتری ‌ها و ویروس ‌ها در برابر داروهایی که برای کشتن آنها طراحی شده‌اند، تکامل یافته‌ که یک تهدید بزرگ برای سلامت عمومی جهانی هستند.به تازگی محققان موفق به ساخت نوعی آنتی بیوتیک قوی از پوست درختان شده اند.

به گزارش آی‌زندگی، گزارش های بهداشتی نشان می دهد مقاومت باکتریایی عامل مرگ و میر سالانه میلیون ها نفر در سراسر جهان است. با این حال، اکنون، ممکن است به زودی بتوان بر این باکتری های مقاوم علیه دارو به کمک یک منبع غیرمنتظره یعنی پوست درختان غلبه کرد.

به نقل از سیناپرس، تیمی مشترک از دانشمندان دانشگاه پورتسموث، دانشگاه نارسوان و پیبولسونگکرام راجبهات در تایلند دریافتند که یک ترکیب طبیعی که در پوست درختان خاص یافت می‌شود، دارای قدرت کشتن باکتری‌ ها در برابر میکرو ارگانیسم‌ های متعدد است. به گزارش سیناپرس،  پزشکان در حال حاضر از این ترکیب معروف به هیدروکینین برای کمک به درمان مالاریا در انسان استفاده می‌ کنند، اما این یکی از اولین پروژه‌هایی است که بر روی خواص مقاوم در برابر دارو تمرکز می ‌کند.

به طور کلی، تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که خواص ضد میکروبی هیدروکینین آن را به یک کاندید ایده آل برای تحقیقات بالینی آینده تبدیل می کند. دکتر رابرت بالداک از دانشکده داروسازی و علوم زیست پزشکی پورتسموث در این رابطه می‌گوید: با استفاده از آزمایش ‌های کشتن باکتری‌ها، متوجه شدیم که هیدروکینین می‌تواند چندین میکروارگانیسم از جمله پاتوژن رایج مقاوم به چند دارو سودوموناس آئروژینوزا را از بین ببرد.با مطالعه بیشتر این ترکیب، امیدواریم که در آینده بتواند خط دیگری از درمان را برای مبارزه با عفونت های باکتریایی ارائه دهد.

متاسفانه باید اذعان داشت که در حال حاضر برخی از ابر باکتری ها می توانند تا ۵۰ درصد از بیماران را بکشند رایج ‌ترین ابر میکروب‌ های  مقاوم به آنتی ‌بیوتیک باعث بیماری ‌هایی مانند ذات ‌الریه، عفونت‌ های دستگاه ادراری و سپسیس می‌شوند. شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی Tropical Medicine and Infectious Disease منتشر شده است.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx