ازدواج با فاصله سنی زیاد: خوب است یا بد؟

چه یک سلبریتی باشید و یا یک شخص عادی، ازدواج با فاصله سنی زیاد و تفاوت سنی زیاد در روابط عاشقانه همیشه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

به گزارش آی زندگی، ازدواج با فاصله سنی زیاد معمولاً به اختلاف سنی حداقل ۱۰ سال اشاره دارد. البته تعاریف این نوع رابطه بر اساس جنسیت، سن و هنجارهای فرهنگی افراد متفاوت است.

ازدواج با فاصله سنی زیاد

با توجه به اینکه این نوع روابط امروز زیاد شده است؛ با این حال روابط با فاصله سنی زیاد هنوز هم در فرهنگ مدرن مورد قبول جامعه نیست.

یکی از دلایلی که جامعه این نوع ازدواج را قبول ندارد؛ این است که گمان می‌کنند حداقل یکی از این دو نفر به دلیل سو استفاده وارد رابطه شده است.

علاوه بر سن، در نظر گرفتن عواملی مانند نژاد، گرایش جنسی، و وضعیت اجتماعی-اقتصادی در رابطه با زوج‌هایی با فاصله سنی بالا بسیار مهم است.

در این میان به طور کلی، مردان تمایل دارند با زنان کوچک‌تر از خود ازدواج کنند.  زیرا زنان سن باروری محدودی دارند؛ اما این محدودیت در مردان وجود ندارد.

چالش‌های ازدواج با فاصله سنی زیاد

چالش‌ها تا حد زیادی به شرایط بستگی دارند، اما چند موضوع مشترک وجود دارد.

مراحل مختلف زندگی

واضح‌ترین آن این است که وقتی شخصی در این نوع رابطه قرار دارد، می‌تواند به این معنی باشد که در مراحل زندگی کاملاً متفاوتی با شریک زندگی خود قرار گرفته است.

یکی دیگر از مسائل مهمی که در رابطه با اختلاف سنی با آن مواجه است، احتمال وجود تفاوت‌های جایگاهی است. به خصوص برای افراد ۲۰، ۳۰ و ۴۰ ساله، اگر ۱۰ سال یا بیشتر اختلاف سنی وجود داشته باشد، این احتمال وجود دارد که یک نفر از نظر شغلی و مالی بالاتر باشد و طرف مقابل را کنترل کند.

مزایای ازدواج با فاصله سنی زیاد

البته مزایایی در این نوع رابطه‌ها وجود دارد:

تحقیقات نشان می‌دهد که زنان بیشتر وقت خود را صرف ارزیابی هزینه‌ها و مزایای این روابط می‌کنند.

مطالعات نشان داده‌اند در این روابط؛ رضایت زنان در مقایسه با سایر هم سن‌های خود بیشتر است. این به این دلیل است که روابط از نظر پول و شغل با کیفیت تر است.

برای مردان، اگر شریک زندگی آنها مسن‌تر باشد، رضایت از رابطه ثابت است، بنابراین یک رابطهٔ برد-برد است.

دو طرف رابطه امید به زندگی طولانی تری دارند.

طبق تحقیقات افرادی که در روابط با فاصله سنی زیاد هستند، عمر طولانی تری دارند. این به طور بالقوه به دلیل تفاوت باروری، توانایی شریک جوان در مراقبت از شریک مسن تر در دوران پیری و امنیت اقتصادی است.

چگونه زوجین با فاصله سنی زیاد با این واقعیت برخورد می‌کنند:

به دلیل انگ‌های زیاد در مورد روابط با فاصله سنی زیاد، این زوج‌ها اغلب با توجیه موقعیت برای خود و دنیای بیرون، سعی می‌کنند از زیر این فشار اجتماعی بیرون بیایند:

تعاملات با خود

در تعامل با یکدیگر، زوج‌هایی که دارای فاصله سنی زیاد هستند، تمایل دارند بر داستان عشق  تمرکز کنند که رابطه‌شان بر اساس آن شکل گرفته است.

بنابراین تفاوت سنی خارج از کنترل آن‌ها است و عشق کنترل زندگی شان را به دست گرفته است.

تعامل با دیگران

زوج‌هایی که دارای فاصله سنی زیاد هستند با روش‌های بسیار مشابهی با سوالات دیگران برخورد می‌کردند.

در این روابط زوجین سعی می‌کنند از نظر ظاهری خود را نزدیک‌تر به هم نشان دهند. برخی نیز با شوخی سعی می‌کنند افکار دیگران را از این موضوع پرت کنند و در نهایت گروهی هستند که به صورت جدی برخورد کرده و کار خود را منطقی می‌دانند.

منبع: verywellmind

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx