خروج سالمند از رختخواب

جدی بگیرید: خروج سریع از رختخواب نشانه چیست؟

محققان توصیه می کنند افراد مسنی که پس از بیدار شدن در تلاش برای بلند شدن از روی تخت هستند، باید فوراً به پزشک مراجعه کنند زیرا این علامت، نشانه جدی ابتلا به مشکلات قلبی است.

به گزارش آی‌زندگی، نتایج  یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد افرادی که پس از ۶۵ سالگی عملکرد فیزیکی پایینی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات قلبی هستند. به غیر از عوامل خطر شناخته شده قلبی، مانند فشار خون و کلسترول بالا، محققان انجمن قلب آمریکا دریافتند بزرگسالانی که عملکرد ضعیفی در تست عملکرد فیزیکی داشتند، در معرض خطر بیشتری برای حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی در آینده هستند.

دکتر کونیهیرو ماتسوشیتا، دانشیار بخش اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ و بخش قلب و عروق در دانشکده پزشکی جان هاپکینز در رابطه با موضوع فوق می گوید:‌ در حالی که عوامل خطر بیماری قلبی عروقی سنتی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، سیگار کشیدن یا دیابت به خصوص در افراد میانسال، ارتباط تنگاتنگی با بیماری های قلبی عروقی دارند، یافته های جدید نشان می دهد که این عوامل ممکن است در افراد مسن پیش بینی کننده نباشند.

به نقل از سیناپرس، این یافته ها از یک مطالعه استخراج شده است که در آن محققان ۱۵ هزار بزرگسال بین ۴۵ تا ۶۴ سال را از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹ مورد بررسی قرار دادند. این مطالعه به بررسی علل مختلف بیماری آترواسکلروتیک، وضعیتی که در آن پلاک یا چربی در شریان ها تجمع می یابد، پرداخت. محققان از سال ۲۰۱۲، با تماس‌ های تلفنی سالانه و آزمون ‌های حضوری، شرکت‌ کنندگان را بررسی کردند.

محققان همچنین داده های سلامتی ۵۵۷۰ بزرگسال را که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ میانگین سنی ۷۵ سال داشتند، تجزیه و تحلیل و سالانه بررسی کردند. شرکت کنندگان بسته به عملکرد آزمون خود نمرات پایین، متوسط یا بالا را برای عملکرد فیزیکی خود دریافت کردند. نتایج نشان می ‌دهد که ۱۳ درصد این افراد عملکرد بدنی پایین، ۳۰ درصد دارای آمادگی جسمانی متوسط و ۵۷ درصد عملکرد بدنی بالایی داشتند.

در آنالیز هشت ساله، ۹۳۰ نفر یک یا چند مشکل قلبی داشتند که ۴۷ درصد آنها عملکرد فیزیکی پایینی داشتند. رابطه بین عملکرد بدنی پایین و بیماری قلبی حتی زمانی که محققان عوامل دیگری مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت را در نظر گرفتند، ادامه داشت. علاوه بر این، نویسندگان به این نتیجه رسیدند که نمره عملکرد فیزیکی افراد در پیش‌بینی خطر بیماری قلبی در آینده، صرف‌نظر از سابقه سلامت قلب، دقیق است.

شیائو هو، سرپرست این تیم تحقیقاتی و هماهنگ کننده داده های تحقیقاتی در بخش اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ، در رابطه با موضوع فوق می گوید: یافته های ما ارزش ارزیابی سطح عملکرد فیزیکی افراد مسن را از نظر سنجس سلامت قلب آن ها برجسته می کند.  علاوه بر سلامت قلب، افراد مسن بیشتر در معرض خطر افتادن و ناتوانی در انجام امور عادی روزانه هستند. به همین دلیل ارزیابی عملکرد فیزیکی ممکن است خطر ابتلا به این شرایط را در افراد مسن نشان دهد.

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx