ببینید| حیوان ناشناخته‌ای که ۵۰میلیون سال قبل‌تر از دایناسورها زندگی کرده!

معلم یک مدرسه فسیل حیوانی را در سواحل شرقی کانادا کشف کرد که مربوط به یک حیوان ناشناخته‌ای اس که 50 میلیون سال قبل از دایناسورها زندگی می‌کرده است.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، «لیزا سنت کور کورمیر» ۳۶ ساله و معلم دبیرستان با سگش در سواحل جزیره پرنس ادوارد قدم می‌زد که فسیل حیوان ناشناخته‌ای را که ۳۰۰میلیون سال پیش، یعنی ۵۰ میلیون سال زودتر از دایناسورها، روی زمین راه می‌رفتند؛ پیدا کرد.

فسیل هنوز شناسایی نشده اما جان کالدر زمین شناس و دیرینه شناس که روی این موضوع کار می‌کند، فکر می‌کند این فسیل نوعی مارمولک یک شبیه آن باشد.

وی به سی بی سی گفت اکتشافاتی مانند این، هر ۵۰ یا ۱۰۰ سال یک‌بار انجام می‌شود و این می‌تواند فسیلی بی‌نظیر در درخت زندگی و مطالعه تکامل دوزیستان، خزندگان و پستانداران برای ما باشد.

تصور می‌شود دایناسورها حدود ۲۴۵ میلیون سال پیش زندگی می‌کردند و سپس ۶۶ میلیون سال پیش منقرض شدند.

موجوداتی که قبلاً در زمین پرسه می‌زدند عمدتاً کوسه‌ها، ماهی‌های استخوانی، بندپایان، دوزیستان، خزندگان و سیناپسیدها بودند.

فسیل یافت شده در ساحل کوچک است و بیش از دو فوت {۶۰سانتی متر} طول دارد، اما هنوز جزئیات باورنکردنی را در خود جای داده است که به محققان اجازه می‌دهد تا تعیین کنند که مدت‌ها قبل از دایناسورها زندگی می‌کرده است.

کالدر به سی بی سی گفت این اوایل تکامل خزندگان از دوزیستان است و آنها باید در حال منشعب شدن بوده باشند.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: , ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx