اپلیکیشن هوشمند ژنوم

این اپلیکیشن هوشمند واکنش بیمار به دارو را پیش‌بینی می‌کند

یک استارتاپ اسپانیایی در تلاش است تا از طریق یک اپلیکیشن هوشمند، پاسخ بیماران سرطانی به دارو را پیش بینی کند.

به گزارش آی‌زندگی، یک استارت آپ اسپانیایی به نام Duponte، در حال توسعه یک اپلیکیشن جدید ژنوم انسانی مبتنی بر هوش مصنوعی است که پاسخ بیمار به یک دارو را پیش بینی می‌کند. این اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی (Matchgenica)، امکان تعیین پاسخ بیماران به یک درمان خاص را بر اساس ژنوم آن‌ها فراهم کرده و می‌تواند کلیدی برای شروع درمان‌های پیشگیرانه و کنترل بیماری‌ها باشد.

به نقل از باشگاه‌خبرنگاران، یولیما پوینتز، مدیرعامل این استارتاپ می‌گوید: «در حال حاضر، تنها راه برای اطمینان از درمان مؤثر بدون آزمون و خطا، تعیین توالی DNA است، اما به دلیل هزینه بالای آن برای مؤسسات بهداشتی، فراوانی بالایی ندارد». اپلیکیشن جدید همچنین به پزشک این امکان را می‌دهد با توجه به DNA فرد بیمار، از خطراتی که او در معرض آن قرار دارد، آگاه شود.

مدیرعامل این شرکت خاطرنشان کرد: به لطف داده‌های ارائه شده توسط این برنامه، متخصص سرطان می‌تواند میزان داروی مورد نیاز را تنظیم کرده یا آن را تغییر دهد تا این دارو مؤثرتر عمل کند و عوارض جانبی کمتری داشته باشد و درنتیجه زندگی باکیفیت تری را برای بیمار سرطانی تضمین کند.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط دپارتمان انکولوژی دانشگاه واشنگتن انجام شده، میزان بروز عدم پاسخ دارویی به درمان‌های ضد سرطان، به میزان ۷۵ درصد افزایش یافته که این مسئله تأکید می‌کند تشخیص اثربخشی دارو قبل از تجویز امری ضروری است. شرکت DuPont در مرحله اول تلاش می‌کند تا اپلیکیشن مذکور، آنالیز ژنتیکی دارو را در اختیار مراکز درمانی مربوط به بیماران سرطانی قرار دهد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx