آیا زنان دیرتر از مردان به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند؟

گزارشی که توسط انجمن قلب آمریکا (AHA) منتشر شده، هشدار می‌دهد زنان اغلب دیرتر از مردان در زندگی خود به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند اما معنایش این است که آنها احتمالاً در وضعیت بدتری قرار داشته و درمان را در حالت تحلیل رفته‌تر شروع می‌کنند.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، زنان در واقع علائم بیماری قلبی شامل توانایی راه رفتن برای مدت زمان کوتاه‌تر و مشکلات تنفسی گاه به گاه را نادیده می‌گیرند.

به همین خاطر کارشناسان AHA هشدار می‌دهند برخی از علائمی که یک زن ممکن است به زودی دچار حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی یا بیماری کشنده دیگری شود، اغلب نادیده گرفته می‌شود.

البته علائم در زنان ظریفتر از مردان بوده و منجر به غفلت آنها از درمان زودهنگام می‌شود.

تشخیص زودهنگام بیماری قلبی امکان مداخله پزشکی سریع‌تر را فراهم می‌کند که می‌تواند عمر فرد را افزایش دهد.

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ آمریکایی‌ها است و از هر پنج زن آمریکایی یک نفر را به‌دنبال خود می‌کشاند.

در حالی که زنان اغلب نگران سرطان سینه هستند، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) هشدار می‌دهد که زنان نیز به اندازه مردان احتمال مرگ بر اثر بیماری قلبی را دارند.

دکتر کورین یورگنس، نویسنده گزارش و استاد پرستاری در کالج بوستون، به TODAY گفت: “علائم اغلب به صورت خوشه‌ای رخ می‌دهند و خیلی به ندرت کسی با یک علامت وارد می‌شود.”

فرد مبتلا در صورت تشخیص زودهنگام می‌تواند تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کرده و داروهایی مصرف کند که به کند کردن پیشرفت بیماری کمک می‌کند.

به گفته کارشناسان خانم‌ها قبل از حمله قلبی، احساس تهوع، سبکی سر، خستگی و عرق سرد می‌کنند و قبل از سکته، یک زن دچار سردرد شدید و وضعیت روانی تغییر یافته‌تر از مردان می‌شود.

نارسایی قلبی اغلب هفته‌ها قبل از رسیدن به نقطه بحرانی که نیاز به بستری شدن دارد، ایجاد می‌شود.

قبل از سکته، یک زن اغلب شروع به عرق کردن می‌کند، تورم غیرمعمول در اطراف بدن خود دارد و احساس غیرمنتظره‌ای از سوزش سر دل می‌کند.

زنان همچنین ممکن است علائم افسردگی و اضطراب را در طول دوره منتهی به نارسایی قلبی تجربه کنند که می‌تواند باعث سردرگمی یا رفتارهای عجیب شود.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx