آبله میمونی

سه توصیه جدید سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با آبله میمونی

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کشورهای مختلف جهان همچنان شاهد افزایش تعداد عفونت های آبله میمو نی هستند و به همین دلیل در دستورالعمل جدید خود، سه مورد را برای از بین بردن این بیماری ارائه کرده است.

به گزارش آی‌زندگی، در شرایطی که هنوز همه گیری کووید ۱۹ به طور کامل از جهان ریشه کن نشده است، شاهد ظهور و گسترش یک بیماری ویروسی جدید به نام آبله میمونی هستیم که بر اسا آمارهای رسمی تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر را درگیر کرده است. سازمان جهانی بهداشت در بیانیه جدید خود خطاب به رسانه ‌ها اعلام کرد که چندین کشور همچنان شاهد افزایش تعداد عفونت‌های آبله میمونی هستند و سه مورد را برای از بین بردن این بیماری برشمرده است.

تدروس، رئیس سازمان بهداشت جهانی در این رابطه گفت: شرایط ویروس کرونا با آبله میمونی متفاوت است و اگرچه این احتمال وجود دارد که در آینده با کووید ۱۹ زندگی کنیم، اما مجبور نیستیم با آبله میمونی نیز همزیستی داشته باشیم.

به نقل از سیناپرس، وی در ادامه توضیحاتش افزود: من اطمینان دارم که آبله میمونی یک بیماری ماندگار و همیشگی نخواهد بود و ما قادر به شکست دادن کامل ان هستیم. در این میان از بین بردن آبله میمونی به سه نکته مهم نیاز دارد: شواهدی مبنی بر امکان پذیر بودن آن، که اکنون در حال مشاهده آن هستیم؛ اراده و تعهد سیاسی و اجرای اقدامات بهداشت عمومی در جوامعی که نیاز به توجه بیشتری دارند.

آبله میمونی یک بیماری است که توسط ویروسی از خانواده آبله ایجاد می شود. این بیماری یک عفونت مشترک بین انسان و حیوانات است که می تواند از حیوانات آلوده و به ویژه میمون به انسان منتقل شود. آبله میمونی همچنین می تواند از فردی به فرد دیگر سرایت کند. در حال حاضر بیشترین تعداد افراد درگیر با این بیماری را مردان همنجسگرا تشکیل داده و روش اصلی انتقال این بیماری، از طریق تماس مستقیم و طولانی مدت پوستی است.

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx