نشانه های ابتلا به بیماری پارکینسون را بشناسید

به گزارش آی‌زندگی؛ متخصصان تاکید دارند که آگاهی از علائم بیماری پارکینسون ضروری است در حالیکه باید به این موضوع توجه داشت مشاهده هر یک از این علائم به معنای وجود بیماری نیست.

لرزش در انگشت‌ها، دست‌ها یا چانه می تواند نشان دهنده بیماری پارکینسون باشد، اگرچه ممکن است عارضه جانبی استرس، آسیب دیدگی، مصرف نوعی دارو یا ورزش زیاد نیز باشد.

همچنین بیماری پارکینسون می‌تواند باعث تغییر در دست خط شده و باعث می‌شود دست خط بیمار کوچک‌تر و فشرده‌تر شود.

افراد مبتلا به بیماری پارکینسون ممکن است حس سقوط حین خواب را تجربه کنند. حس سقوط حین خواب حرکت غیرارادی عضلات است که معمولا بیشتر در دقایق اولیه خواب رخ می‌دهد و باعث بیداری ناگهانی فرد می‌شود و شبیه به حس سقوط یا افتادن است.

حس بویایی نیز ممکن است تحت تاثیر این بیماری قرار گیرد اگرچه ویروس‌ها از جمله سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید-19 نیز می‌توانند بر حس بویایی تاثیر بگذارند.

یکی دیگر از علائم احتمالی پارکینسون احساس سفتی در بدن، بازوها و پاهاست. بازوهای فرد ممکن است به شکل معمولی تکان نخورند یا ممکن است فرد احساس کند پاهایش به زمین چسبیده‌اند. برخی از انواع بیماری‌های دیگر مانند آرتریت ممکن است باعث سفتی بدن شوند.

تغییر در صدا ممکن است نشانه پارکینسون باشد.

علامت دیگر تغییر در چهره فرد است که ممکن جدی یا افسرده به نظر آید اما با خلق و خوی او مطابقت ندارد.

یبوست، سرگیجه یا غش و خم شدگی یا قوز کردن هنگام ایستادن از علائم دیگر ابتلا به این بیماری به حساب می‌آیند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، متخصصان به افراد توصیه می‌کنند در صورت مشاهده بیش از یکی از این علائم به پزشک مراجعه کرده و با او در مورد احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون مشورت کنند.

منبع: ايسنا

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx