مراقبت از پوست

سه فایده لایه‌برداری برای پوست بدن

همان‌طور که سلول‌های پوستی مرده در پوست صورت جمع می‌شوند، چنین اتفاقی برای پوست بدن هم پیش می‌آید و باعث شکل‌گیری مشکلات مختلف (از جوش‌ها تا کدرشدگی پوست) می‌شود. به همین دلیل هم جداسازی سلول‌های پوستی مرده از پوست بدن با کمک لایه‌برداری، نقش مهمی در حفظ سلامتی و زیبایی پوست بدن دارد.

به گزارش آی‌زندگی، لایه‌برداری پوست بدن (پاها، بازوها، قفسه سینه، پشت بدن و…) در طول هفته می‌تواند رژیم مراقبت از پوست را متحول کند و پوست شما را در درازمدت واقعا مرطوب و شاداب نگه دارد. اگر تا به امروز با فواید لایه‌برداری برای پوست بدن آشنایی نداشته‌اید، پس با خواندن این مطلب کوتاه می‌توانید تصویر کلی و بهتری از این کار به‌دست بیاورید.

۱. روشن‌سازی پوست بدن

خشکی و کدرشدگی پوست فقط جزو مشکلات پوست صورت نیست، زیرا تجمع سلول‌های پوستی مرده در پوست دیگر قسمت‌های بدن هم می‌تواند چنین مشکلی را به‌وجود بیاورد. اما لایه‌برداری به‌آرامی این سلول‌های زائد را از سطح پوست جدا می‌کند و درنتیجه مانع از تجمع آنها می‌شود. همین اتفاق ساده به‌مرور زمان می‌تواند ظاهر روشن‌تر و لطیف‌تری به پوست بدن بدهد.

برای انجام این کار می‌توانید از لایه‌بردارهای شیمیایی حاوی اسید سالیسیلیک کمک بگیرید که روزنه‌های پوستی را تمیز می‌کنند و مانع از گرفتگی آنها می‌شوند. لایه‌بردارهای مکانیکی هم از ترکیباتی مانند بلورهای قند یا دانه‌های مختلف برای جداسازی سلول‌های پوستی زائد کمک می‌گیرند. استفاده از این گزینه‌های مختلف می‌تواند پوست بدن شما را احیا کند.

۲. ارتقای اثربخشی محصولات مراقبت از پوست

آکادمی درماتولوژی آمریکا (AAD) اعلام کرده است که لایه‌برداری ملایم قبل از به‌کارگیری لوسیون‌ها، کرم‌ها و دیگر محصولات مراقبت از پوست می‌تواند اثربخشی آنها را در سطح پوست ارتقا دهد و درنتیجه جلوه ظاهری بهتری برای پوست بدن ایجاد کند. البته اگر قبل از به‌کارگیری محصولات مراقبت از پوست تصمیم گرفتید از لایه‌بردار استفاده کنید، بعد از پایان این مراحل حتما از محصولات مرطوب‌کننده و آبرسان برای بدن کمک بگیرید تا بتوانید رطوبت پوست را همیشه در سطح مطلوب حفظ کنید.

۳. کاهش جوش‌های پوستی

لایه‌برداری منظم و صحیح می‌تواند به کاهش عواملی که باعث انسداد روزنه‌های پوستی می‌شوند، کمک کند. همین عوامل که مهم‌ترینشان عبارتند از سلول‌های پوستی مرده و ذرات چربی، پس از مسدود کردن روزنه‌های پوستی می‌توانند باعث شکل‌گیری جوش‌های پوستی شوند. از آنجایی که پوست قفسه سینه، پشت بدن و شانه‌ها دارای بیشترین میزان از غدد چربی‌ساز هستند، بنابراین توصیه می‌شود که لایه‌برداری پوست بدن را مخصوصا در این قسمت‌ها با جدیت و دقت بیشتری دنبال کنید.

منبع: سلامت

 

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx