کرم دور چشم

بهترین ترکیبات در کرم دور چشم چیست؟

بسیاری از ما می‌دانیم که پاکسازی صحیح پوست و مرطوب‌سازی آن اهمیت ویژه‌ای در روتین مراقبت از پوست دارد، اما معمولا به این نکته توجه نمی‌کنیم که استفاده منظم و صحیح از کرم دور چشم می‌تواند جلوه ظاهری بسیار بهتری به پوست زیر چشم‌ها بدهد.

به گزارش آی‌زندگی، دکتر جولیا تسو (متخصص پوست‌ومو در شهر نیویورک) می‌گوید: «پوست دور چشم‌ها بسیار نازک است و به همین دلیل در برابر همه عوامل زیست‌محیطی شدیدا آسیب‌پذیر است». همین ویژگی خاص باعث می‌شود که پوست دور چشم‌ها همیشه در معرض آسیب‌هایی مانند حلقه‌های تیره دور چشم، پف‌کردگی شدید یا حتی چروک پاکلاغی قرار بگیرد. اما اگر کرم دور چشم را به روتین مراقبت از پوست اضافه کنید و کرم انتخاب‌شده حاوی ترکیبات زیر باشد، می‌توانید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

۱. کافئینن

اگر از بیدار شدن با چشم‌های پف‌کرده خسته شده‌اید، حتما از کرم دور چشم حاوی کافئین استفاده کنید. آن دسته از کرم‌های دور چشم که از کافئین در کنار اسید هیالورونیک استفاده می‌کند، می‌توانند اثربخشی بهتری برای مقابله با پف‌کردگی زیر چشم‌ها داشته باشند.

۲. آووکادو

هرچه پوست زیر چشم‌ها خشک‌تر باشد، احتمال نمایان شدن خطوط ریز و چین‌وچروک‌های پوستی هم در این قسمت از پوست صورت بیشتر می‌شود. اما اگر کرم دور چشم انتخاب‌شده حاوی ترکیبات آووکادو در کنار کره شی (shea butter) باشد، می‌تواند به‌خوبی با خشکی پوست زیر چشم‌ها مقابله کرد. این ترکیب موفق بافت پوست را نرم می‌کند و حالت روشن‌تر و شاداب‌تری به پوست دور چشم‌ها می‌دهد.

۳. ویتامینC

بهترین ماده در کرم‌های دور چشم برای مبارزه با حلقه‌های تیره یا سیاهی دور چشم، ویتامینC است. این آنتی‌اکسیدان خاص که می‌تواند پوست را روشن کند، به محافظت از پوست دور چشم‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌رساند و جلوه ظاهری بهتری به مشکلات رنگدانه‌ای پوست مثل هایپرپیگمنتاسیون می‌دهد.

۴. رامنوز

رامنوز که نوعی مولکول قند محسوب می‌شود، می‌تواند به سفت‌سازی و محکم‌سازی پوست‌های افتاده کمک کند و همچنین باعث شود که چین‌وچروک‌های پوستی کمتر از حالت عادی در معرض دید دیگران قرار بگیرند.پس اگر از یک‌سو می‌خواهید چشم‌های ما بیدارتر و شاداب‌تر به نظر برسند و از دیگرسو می‌خواهید خطوط ریز پوستی را هدف بگیرید، حتما هنگام انتخاب کرم دور چشم به وجود ترکیب رامنوز در محصول مورد نظر توجه کنید.

۵. رتینول

رتینول یکی از ترکیبات مهمی است که طی سال‌های اخیر جایگاه ویژه‌ای در محصولات مراقبت از پوست به‌دست آورده است. وجود رتینول در کرم دور چشم می‌تواند جلوه ظاهری بهتری به چین‌وچروک‌های پوستی بدهد و همچنین به روشن‌سازی حلقه‌های تیره زیر چشم کمک کند. ترکیب شدن رتینول با کافئین می‌تواند گزینه موفق‌تری را در اختیار شما بگذارد.

منبع: سلامت

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx