شیوع بیماری مرموز در آرژانتین؛ کووید ۲.۰ در راه است؟

شیوع بیماری مرموز در آرژانتین مقامات بهداشتی را نگران ساخته و شایعه کووید 2.0 را مطرح کرده است. نمونه‌ها به آزمایشگاه ملی ارسال شده تا مورد تجزیه و تحلیل بیشتر قرار گیرد. نوع شیوع و آلوده شدن کارکنان بیمارستان شباهت آن به کووید در ووهان را مطرح ساخته است.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، این بیماری به گفته کارشناسان نه کووید، نه آنفلوانزا و نه هانتاویروس{سندرم ریوی HPS} است.

تاکنون ۳ تن جان سپرده و ۶ تن دیگر در این کشور آمریکای لاتین مبتلا شده‌اند که چیزی شبیه ذات‌الریه با منشا ناشناخته محسوب می‌شود.

به گفته کارشناسان شباهت‌های نگران کننده‌ای با نحوه انتشار کووید در ووهان در اواخر ۲۰۱۹ دارد و به همین خاطر از کووید 2.0 نام برده می‌شود.

موارد جدید در میان ۸ کارمند بهداشت و یک بیمار آی سی یو در منطقه توکومان آرژانتین به ثبت رسیده است.

این افراد مستقر در بیمارستان خصوصی در ۸۰۰ مایلی شمال غرب بوئنوس آیرس، پایتخت هستند.

این موضوع که بیماری به کارکنان بیمارستان – قربانیان شیوع ویروس جدید- سرایت کرده، نشان می‌دهد مقصر ممکن است یک بیماری عفونی جدید باشد.

این اتفاق دو سال و نیم پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر یک ذات‌الریه غیرقابل توضیح از ووهان چین در دسامبر ۲۰۱۹ رخ داد که بعدا معلوم شد بیماری کووید است.

در حال حاضر بیمارستان و منطقه اطراف آن ایزوله شده و نمونه‌ها برای تجزیه و تحلیل بیشتر به اداره ملی آزمایشگاه‌های آرژانتین ارسال شده است.

شش بیمار اول بین ۱۸ الی ۲۲ اوت علائم بیماری را نشان دادند.

لوئیس مدینا رونیز وزیر بهداشت توکومان گفت وضعیت حاد تنفسی با ذات الریه هر دو طرف و شبیه شدن عکس اسکن ریه مانند کووید از یک سو و شبیه نبودن آن به کووید، سرماخوردگی، آنفلوانزای نوع A و B ؛ نشان از بیماری جدید دارد.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: , ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx