انگلیس برای بهبود فرزندآوری دستور تغییر آرد نان را داد

بیش از ۸۰ کشور جهان اسید فولیک را به آرد اضافه کرده تا از تولد کودکان با نقص مادرزادی جلوگیری کنند و حالا لایحه مشابه‌ای در شورای وزیران انگلیس مطرح شده است. درصورت تصویب، اسید فولیک به تمام آردهای سفید و قهوه‌ای اضافه خواهد شد.

به گزارش آی زندگی و به نقل از دیلی میل، اسید فولیک در سبزیجات رنگی مانند کلم بروکلی وجود دارد اما زنان باردار به دز بالاتری نیاز دارند.

کمبود این ماده مغذی با نقص لوله عصبی از جمله اسپینا بیفیدا، زمانی که ستون فقرات کودک در رحم به درستی رشد نمی‌کند، مرتبط بوده و منجر به تولد کودک فلج می‌شود.

برخی دیگر مانند آنسفالی، زمانی که نوزاد بدون بخشهایی از مغز و جمجمه متولد می‌شود، کشنده است.

ابتدا در سال ۲۰۰۶ روسای پزشکان حکم غنی کردن نان با اسید فولیک را صادر کردند اما دولت هرگز آن را اجرایی نکرد.

در حال حاضر ۸۰ کشور از جمله آمریکا، کانادا و استرالیا اسید فولیک را به آرد اضافه کرده و برخی از تحقیقات نشان داده که نه تنها برای تولد کودکان مفید بوده، بلکه از سکته در افراد بالغ نیز جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر در انگلیس آردهای سفید و قهوه‌ای از قبل با کلسیم، تیامین{B1} و نیاسین{B3} غنی می‌شوند و قرار است 250 میکروگرم اسید فولیک نیز به هر ۱۰۰ گرم آرد اضافه شود.

اداره بهداشت ملی توصیه کرده تا زنان در طول تلاش برای باردارشدن و در سه ماه اول بارداری روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
Tags: ,
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx