چند راه حل ساده ولی موثر برای رفع پف صورت اول صبح

آی‌زندگی – متخصصان می‌گویند با انجام برخی اقدامات ساده، می‌توان پف صورت را برطرف کرد.

یکی از بدترین تجربه‌هایی که در زمان برخواستن از خواب ممکن است تجربه کرده باشید، پف صورت است. از اضطراب و استرس تا حساسیت به احتباس (بازداشته شدن) آب، از جمله دلایل متعددی است که می‌توانند باعث ایجاد پف و تورم صورت شوند.

خلاصی از پف صورت ۵ راهکار ساده دارد
خبر خوب این است که پف صورت، یک مشکل دائمی نیست و به مرور زمان و به صورت خود به خود برطرف می‌شود، مگر آن‌که این پف در نتیجه یک بیماری حاصل شده باشد. در این مطلب به مؤثرترین راهکار‌ها جهت درمان پف صورت پرداخته شده است.

۱- آب کافی نوشیدن
این تصور که اگر زیاد آب بنوشید، باعث تورم صورت می‌شود، افسانه‌ای بیش نیست. در حقیقت، این کمبود آب در بدن است که می‌تواند باعث بروز تورم و پف صورت شود. زمانی که بدن با کم‌آبی روبرو است، رگ‌های خونی برای آن‌که آب را در خود حفظ کنند، بزرگ‌تر می‌شوند و این مسأله موجب بروز پف صورت می‌شود.

۲- کاهش مصرف نمک
یکی از اصلی‌ترین دلایل پف کردن صورت، وجود سطح بالای نمک در بدن است. نمک، تمایل به نگهداشتن آب در بدن دارد و همین عامل، باعث تورم و پف صورت می‌شود. در این زمینه توصیه می‌شود از نوشیدنی‌های گازدار و مواد غذایی حاوی سدیم بالا خودداری کنید. با افزایش سن، افراد باید توجه ویژه‌ای به کاهش مصرف نمک داشته باشند.

۳- افزایش مصرف فیبر
اگر می‌خواهید مانع از پف صورت خود در آینده شوید، از رژیم غذایی غنی از فیبر استفاده کنید. میوه‌های غنی از ویتامین C، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان‌های مختلف نیز مانع از تجمع و احتباس آب در زیر پوست می‌شوند. این میوه‌ها به شفافیت و جایگزین ‌شدن پوست تازه، کمک می‌کنند.

۴- ورزش کنید
یکی از راهکار‌های ساده جهت درمان پف صورت، ورزش کردن است. ورزش و داشتن تحرک، باعث بهبود گردش خون و باز شدن منافذ پوست می‌شود. ترکیب تحرک کافی و رژیم غذایی مناسب، به راحتی پف صورت شما را برطرف می‌کند.

۵- ماساژ صورت

به هیچ عنوان، انجام ماساژ مناسب جهت رهایی از پف صورت را دست کم نگیرید. صورت خود را با نرم‌کننده‌ها یا روغن‌های مخصوص، چرب و شروع به ماساژ آن کنید.

به آرامی و با کمک نوک انگشتان، همه صورت را ماساژ ملایم دهید. این کار، موجب جریان یافتن آب تجمع یافته در پوست صورت و انتقال آن‌ به گره‌های لنفاوی گردن می‌شود.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب
دنبال کردن نظرات
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پربیننده امروز
آخرین مطالب
0
خوش‌حال می‌شیم نظرتون رو درباره این مطلب بدونیمx